Regulamin platformy do składania zamówień B2B EgaKids

Dzień dobry!

Poniżej znajdziesz regulamin platformy do składania zamówień B2B EgaKids, w którym zawarte zostały informacje m.in. o sposobie złożenia zamówienia i zawarcia umowy sprzedaży, formach dostawy i płatności dostępnych w sklepie, czy postępowaniu reklamacyjnym.

Platforma do składania zamówień B2B EgaKids należy do F.P.H.U. „EGA” Ewa Pacak, ul. Częstochowska 18, 42-120 Miedźno.

W każdej chwili możesz skontaktować się z nami, wysyłając wiadomość na adres e-mail: biuro@egakids.pl lub dzwoniąc pod numer 48 504 473 888.

Pozdrawiamy i życzymy udanych zakupów.
Zespół Platformy do składania zamówień B2B EgaKids

§ 1

Definicje

Na potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:

  1. Kupujący – jakikolwiek przedsiębiorca w rozumieniu art. 431 ustawy z 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny – Dz. U. z 1964 r., Nr 16, poz. 93 ze zm., dalej: „Kodeks cywilny”) tj. osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową;
  2. Regulamin – niniejszy regulamin, dostępny pod adresem: https://egakids.pl;
  3. Platforma – platforma do składania zamówień B2B EgaKids działająca pod adresem: https://egakids.pl;
  4. Sprzedawca – F.P.H.U. „EGA” Ewa Pacak, ul. Częstochowska 18, 42-120 Miedźno, NIP: 5741532431, REGON: 151363926;
  5. Umowa – oznacza każdą umowę o świadczenie usług, umowę sprzedaży, umowę o dzieło, umowę dostawy, lub inną umowę o podobnym charakterze, zawieraną przez Sprzedawcę z Kupującym i dotyczącą oferowanych przez Sprzedawcę usług, produktów  lub produktów wraz z towarzyszącymi im usługami.

§ 2

Postanowienia wstępne

  1. Za pośrednictwem Platformy, Sprzedawca prowadzi na rzecz Kupujących sprzedaż hurtową, świadcząc jednocześnie na rzecz Kupujących usługi drogą elektroniczną. Za pośrednictwem Platformy, Kupujący może dokonać zakupu produktów uwidocznionych na stronach Platformy.
  2. Regulamin określa zasady i warunki korzystania z Platformy, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupujących. Regulamin stosowany jest do wszelkich transakcji pomiędzy Sprzedawcą a Kupującymi, o ile wyraźnie nie postanowiono inaczej.
  3. Do korzystania z Platformy, w tym w szczególności do złożenia zamówienia w sklepie, nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Kupującego. Wystarczające są:  
    1. dostęp do Internetu,
    2. standardowy system operacyjny,
    3. standardowa przeglądarka internetowa,
    4. posiadanie aktywnego adresu e-mail.
  4. Kupujący nie może złożyć zamówienia na Platformie anonimowo ani pod pseudonimem.
  5. Kupujący oświadcza, że zawiera umowę jako przedsiębiorca, w celu związanym ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową. Platforma nie jest dedykowana dla konsumentów.
  6. Zakazane jest podczas korzystania z Platformy dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez przesyłanie takich treści za pośrednictwem formularzy dostępnych pod adresem: egakids.pl.
  7. Wszystkie ceny produktów podane na stronach Platformy są cenami netto.

§ 3

Usługi świadczone drogą elektroniczną

  1. Za pośrednictwem Platformy, Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego usługi drogą elektroniczną.  
  2. Podstawową usługą świadczoną drogą elektroniczną na rzecz Kupującego przez Sprzedawcę jest umożliwienie Kupującemu złożenia zamówienia w Platformie. Złożenie zamówienia wymaga założenia konta na Platformie.
  3. Po założeniu przez Kupującego konta na Platformie, Sprzedawca świadczyć będzie na rzecz Kupującego usługę drogą elektroniczną polegającą na założeniu i utrzymywaniu konta na Platformie. W koncie przechowywane są dane Kupującego oraz historia złożonych przez niego zamówień. Kupujący loguje się do Konta z wykorzystaniem swojego adresu e-mail oraz zdefiniowanego przez siebie hasła.  
  4. Założenie konta na Platformie odbywa się poprzez wypełnienie i przesłanie, za pomocą automatycznego mechanizmu Platformy, formularza rejestracyjnego. Z chwilą przesłania formularza rejestracyjnego, między Kupującym a Sprzedawcą zawierana jest umowa o prowadzenie konta na Platformie. Umowa zawierana jest na czas nieokreślony, a Kupujący może tę umowę wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym w każdej chwili, usuwając konto.
  5. Usługi świadczone są drogą elektroniczną na rzecz Kupującego nieodpłatnie. Odpłatne są natomiast umowy składania zamówień zawierane za pośrednictwem Platformy.
  6. W celu zapewnienia bezpieczeństwa Kupującemu i przekazu danych w związku z korzystaniem z Platformy, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
  7. Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania Platformy. Kupujący powinien poinformować Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Platformy.
  8. Wszelkie reklamacje związane z funkcjonowaniem Platformy, Kupujący może zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: biuro@egakids.pl. W reklamacji Kupujący powinien podać pełne dane firmy, adres do korespondencji, a także rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Platformy. Sprzedawca będzie rozpatrywać wszelkie reklamacje w terminie do 14 dni roboczych od otrzymania reklamacji i poinformuje Kupującego o jej rozstrzygnięciu na adres e-mail składającego reklamację.

§ 4

Składanie zamówienia

  1. Kupujący może złożyć zamówienie jedynie jako zarejestrowany klient.
  2. Zarejestrowanym klientem jest Kupujący, który posiada konto na Platformie. Kupujący może założyć konto z poziomu zakładki: „https://egakids.pl/pl/klient/konto/utwórz/” lub w trakcie składania zamówienia.
  3. W celu złożenia zamówienia, Kupujący zobowiązany jest podjąć następujące kroki:
    1. wybrać produkt lub produkty będące przedmiotem zamówienia poprzez kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka”,
    2. następnie zalogować się do posiadanego już konta lub, dla Kupujących pierwszy raz – założyć nowe konto (nie dotyczy Kupującego, który zalogował się do swojego konta przez rozpoczęciem składania zamówienia),
    3. z widoku koszyka kliknąć w przycisk „Przejdź do kasy”,
    4. zweryfikować adres do wysyłki zamówienia oraz dane Kupującego – jeśli Kupujący wcześniej dodał określone dane do konta, może wybrać te dane bez konieczności ponownego ich uzupełniania albo podać inne dane,
    5. wybrać metodę dostawy i płatności za zamówienie,
    6. zapoznać się z Regulaminem i go zaakceptować - Kupujący akceptuje Regulamin tylko, jeśli zapoznał się z jego treścią i rzeczywiście akceptuje jego postanowienia; akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale niezbędna do złożenia zamówienia,
    7. kliknąć w przycisk „Zamawiam”.
  4. W formularzu zamówienia Kupujący musi podać prawdziwe dane Kupującego i dane osobowe. Kupujący ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy Kupujący podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości Sprzedającego co do ich poprawności. W takim przypadku Kupujący zostanie o powyższym poinformowany przez Sprzedawcę telefonicznie lub poprzez pocztę elektroniczną. W takiej sytuacji Kupującemu przysługuje prawo wyjaśnienia wszelkich okoliczności związanych z weryfikacją prawdziwości podanych danych. W przypadku braku danych pozwalających Sprzedawcy na podjęcie kontaktu z Kupującym, Sprzedawca udzieli wszelkich wyjaśnień po podjęciu kontaktu przez Kupującego. Kupujący oświadcza, że osoba składająca zamówienie w imieniu Kupującego
  5. Kupujący oświadcza, że wszelkie dane podane przez niego w formularzu zamówienia są prawdziwe, natomiast Sprzedawca nie jest zobowiązany do weryfikowania ich prawdziwości i poprawności, choć posiada takie uprawnienie zgodnie z ust. 4 powyżej.
  6. Zamówienie złożone przez Kupującego staje się wiążące dla Kupującego i Sprzedawcy w chwili potwierdzenia zamówienia przez Sprzedawcę. Sprzedawca zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia zamówienia bez podania przyczyny. W szczególności zamówienie może zostać niezrealizowane przez Sprzedawcę, jeśli jest niezgodne z niniejszym Regulaminem  lub jeżeli Klient zalega z płatnościami wobec Sprzedawcy. Co do zasady zamówienia są realizowane według kolejności ich otrzymania, aż do wyczerpania zapasów. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za przejściowe braki towaru u dostawców.
  7. Przesłanie zamówienia równoznaczne jest z upoważnieniem Sprzedawcy do wystawienia faktury VAT bez podpisu Kupującego. Jakiekolwiek zmiany zamówienia, jeżeli Sprzedawca wyrazi na nie zgodę, powinny być niezwłocznie potwierdzone przez obie strony na Platformie, pisemnie lub mailowo.

§ 5

Formy dostawy i metody płatności

  1. Kupujący ma do wyboru następujące formy dostawy zamówienia:
    1. przesyłka za pośrednictwem firmy kurierskiej GEIS PL sp. z o.o. bądź spółek wchodzących w skład grupy GEIS – koszt 20,00 zł (pobranie) lub 15,00 zł (przedpłata); orientacyjny czas dostawy: w zależności od ilości zamówienia do 5 dni roboczych,  od chwili realizacji zamówienia,
    2. odbiór osobisty w siedzibie FPHU „EGA” Ewa Pacak, tj. ul. Częstochowska 18, 42-120 Miedźno.
  2. Koszt dostawy ponosi Kupujący, chyba że Sprzedawca odmiennie określi to na Platformie. Odbiór osobisty nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami dostawy dla Kupującego.
  3. Kupujący ma do wyboru następujące metody płatności za zamówione produkty:
    1. przelew na rachunek bankowy Sprzedawcy,
    2. płatność przy odbiorze w siedzibie biura Sprzedawcy.
  4. Własność produktów wydanych na podstawie zamówienia Kupującemu przechodzi na Kupującego w chwili uiszczenia całej ceny (zastrzeżenie własności rzeczy sprzedanej).
  5. Cenniki, katalogi, ulotki, reklamy itp. odnoszące się do produktów i usług oferowanych przez Sprzedawcę, w tym katalogi dostępne na stronie internetowej, nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego

§ 6

Realizacja zamówienia

  1. Po złożeniu przez Kupującego zamówienia zgodnie z procedurą opisaną w § 4 Regulaminu, na adres poczty elektronicznej Kupującego zostanie wysłane potwierdzenie zamówienia.
  2. Jeśli Kupujący wybrał metodę płatności w postaci przelewu na rachunek bankowy Sprzedawcy, zobowiązany jest zapłacić za zamówienie w terminie 7 dni od chwili zawarcia Umowy.
  3. Realizacja zamówienia polega na jego przygotowaniu do wysyłki do Kupującego albo do odbioru osobistego przez Kupującego. Zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą przygotowania zamówienia do wysyłki albo przygotowania do odbioru osobistego przez Kupującego. Biorąc pod uwagę specyfikę procesu produkcji i sprzedaży Sprzedawca ma prawo dostarczyć +/- 3% zamówionej ilości towaru. 
  4. Czas realizacji zamówienia każdorazowo wskazywany jest w mailu potwierdzającym złożenie zamówienia.
  5. Czas realizacji zamówienia liczony jest od chwili dokonania płatności za zamówienie.
  6. Po zrealizowaniu zamówienia Sprzedawca prześle na adres poczty elektronicznej Kupującego potwierdzenie realizacji zamówienia i rozpocznie wysyłkę zamówienia do Kupującego albo powiadomi Kupującego drogą elektroniczną o możliwości odbioru osobistego zamówienia.
  7. Wysyłka zamówienia do Kupującego realizowana jest w sposób wybrany przez Kupującego zgodnie z § 5 ust. 1 Regulaminu.
  8. Czas dostawy zamówienia do Kupującego zależny jest od wybranej przez Kupującego metody wysyłki oraz ilości zamówionego  towaru, i liczony jest od dnia zrealizowania zamówienia zgodnie z § 6 ust. 3 Regulaminu.

§ 7

Odpowiedzialność za wady

  1. Sprzedawca udziela gwarancji na oferowane produkty i świadczone usługi oraz ponosi odpowiedzialność za ich wady (braki ilościowe i jakościowe) wyłącznie na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, przy czym odpowiedzialność Sprzedawcy za wady produktów lub usług wygasa po upływie 6 miesięcy od daty wydania produktu Kupującemu czy też osobie odbierającej produkt w imieniu Kupującego. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady opisana w art. 558 i następnych Kodeksu cywilnego jest wyłączona.
  2. Jeżeli sprzedany produkt ma wadę, Kupujący może:
    1. żądać wymiany produktu na wolny od wad,
    2. zwrócić się o obniżenie ceny,
  3. O wszelkich brakach ilościowych Kupujący zobowiązany jest poinformować Sprzedawcę pisemnie, za pośrednictwem faksu lub pocztą elektroniczną niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 72 godzin od daty odbioru produktów i/lub usług. Brak prawidłowego zawiadomienia Sprzedawcy skutkuje utratą roszczeń z wyżej wymienionego tytułu. W przypadku stwierdzenia braków ilościowych produktów Kupujący może domagać się dostawy brakującej ilości produktów w ustalonym przez Strony terminie.
  4. W zakresie jakości produktów i usług oferowanych przez Sprzedawcę, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wyłącznie za wady istotne, tj. istotne odstępstwa produktów i/lub usług od ich specyfikacji stanowiącej część zamówienia lub za produkty zakwalifikowane jako uszkodzone. O ewentualnych wadach jakościowych produktów lub usług dostarczonych przez Sprzedawcę na podstawie umowy, Kupujący zobowiązany jest poinformować Sprzedawcę niezwłocznie, jednakże nie później niż w terminie 7 dni od wykrycia wady. Zawiadomienie o wadach dostarczonego produktu/wykonanej usługi należy wysłać przed upływem tego terminu listem poleconym, faksem lub poprzez e-mail, a także dostarczyć reklamowany produkt lub jego próbkę, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu ich dostarczenia ze Sprzedawcą. Kupujący ponosi wszelkie koszty transportu związane ze zwrotem reklamowanego produktu.
  5. Kupujący może kontaktować się ze Sprzedawcą zarówno pocztą tradycyjną, jak również pocztą elektroniczną.
  6. Sprzedawca ustosunkuje się do składanej przez Kupującego reklamacji w ciągu 14 dni od dnia doręczenia mu reklamacji za pomocą takiego środka komunikacji, przy wykorzystaniu którego reklamacja została złożona.  
  7. Sprzedawca jest zwolniony z wszelkiej odpowiedzialności z tytułu wad produktów lub usług, jeżeli Kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia Umowy, złożenia zamówienia, przedstawienia mu oferty, dostarczenia dokumentu dostawy, a także w innych wypadkach określonych w obowiązujących przepisach prawa.
  8. W przypadku uznania reklamacji z uwzględnieniem zapisów niniejszego Regulaminu, Sprzedawca zobowiązuje się wymienić zakupiony produkt na produkt wolny od wad lub wadę usunąć, według uznania Sprzedawcy. W takich przypadkach wymiana produktu nastąpi bez zbędnej zwłoki, o ile produkt wolny od wad, w tym produkt, zamówiony przez Kupującego dostępny jest w magazynach Sprzedawcy. W przeciwnym razie wymiana zostanie dokonana najpóźniej w ciągu12 tygodni od daty zgłoszenia wady.
  9. W przypadku uznania reklamacji w zakresie wady jakościowej, Sprzedawca i Kupujący mogą uzgodnić – zamiast wymiany produktu lub usunięcia wady – odpowiednią obniżkę ceny płatnej przez Kupującego lub rozwiązanie Umowy ze wzajemnym zwrotem spełnionych świadczeń.
  10. W przypadku niezgłoszenia przez Kupującego wady jakościowej lub ilościowej produktów lub usług zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu, uważa się, że produkty i/lub usługi zostały dostarczone/wykonane zgodnie z Umową, a wszelkie uprawnienia i roszczenia Kupującego w tym zakresie wygasają.

§ 8

Dane osobowe i pliki cookies

Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies znajdują się w polityce prywatności dostępnej pod adresem: https://egakids.pl/polityka-prywatnosci

§ 9

Odpowiedzialność

    1. Niezależnie od innych ograniczeń wynikających z niniejszego Regulaminu, łączna odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Kupującego z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy lub z jakiegokolwiek innego tytułu ograniczona jest do wysokości ceny netto zamówienia, z którym związana jest odpowiedzialność Sprzedawcy.
    2. Sprzedawca w żadnym wypadku nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za utracone korzyści (lucrum cessans), szkody (koszty/wydatki) wynikowe, pośrednie czy też specjalne, jak również utratę renomy, rynku czy też klientów przez Kupującego.
    3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za produkty użyte w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem i właściwościami technicznymi, jak również za szkody powstałe w wyniku niezachowania zaleceń i instrukcji producenta lub Sprzedawcy.
    4. Powyższe ograniczenia odpowiedzialności nie dotyczą szkód powstałych z winy umyślnej Sprzedawcy.

§ 10

Postanowienia końcowe

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen produktów na Platformie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie w każdym czasie, poprzez zamieszczenie odpowiedniej informacji na stronie: https://egakids.pl. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia Umowy. Zmiana Regulaminu obowiązuje od momentu jej zamieszczenia na przywołanej powyżej stronie internetowej wobec Kupujących w stosunku do wszystkich zdarzeń mających miejsce po dokonaniu zmiany, z zastrzeżeniem ust. 3 poniżej.
  3. Kupujący, którzy posiadają konto na Platformie o każdej zmianie Regulaminu zostaną powiadomieni pocztą elektroniczną na adres e-mail przypisany do konta. W przypadku braku akceptacji treści nowego Regulaminu, Kupujący ma prawo w terminie 14 dni od dnia zmiany Regulaminu wypowiedzieć umowę o prowadzenie konta poprzez usunięcie konta lub złożenie Sprzedawcy stosownego oświadczenia, w dowolnej formie, o wypowiedzeniu umowy o prowadzenie konta.
  4. Jakiekolwiek ogólne warunki handlowe, stosowane przez Kupującego, jak również szczegółowe warunki wynikające ze złożonego przez Kupującego zamówienia, które odbiegają od postanowień niniejszego Regulaminu, nie są wiążące i nie mają zastosowania do współpracy między Sprzedawcą a Kupującym, w tym w szczególności w odniesieniu do ofert, umów oraz transakcji ze Sprzedawcą, chyba że Sprzedawca wyraźnie oświadczy w formie pisemnej pod rygorem nieważności, że takie warunki handlowe Kupującego mają zastosowanie do określonej umowy, zamówienia czy transakcji. Ewentualne wyrażenie zgody na zastosowanie takich warunków handlowych nie oznacza, że mają one lub będą mieć zastosowanie do innych transakcji zawieranych pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym.
  5. Jeżeli oferta złożona przez Sprzedawcę lub umowa zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym zawiera postanowienia różniące się częściowo od tych, które zostały zawarte w Regulaminie, pozostałe postanowienia Regulaminu pozostają w mocy, chyba że Strony wyraźnie postanowią inaczej. Wszelkie zmiany Regulaminu wymagają wyraźnego wyrażenia woli zmiany określonego postanowienia Regulaminu przez Sprzedawcę.
  6. W przypadku ewentualnego sporu, Strony zobowiązują się do dołożenia wszelkich starań w celu polubownego ich rozstrzygnięcia w drodze bezpośrednich rokowań. W przypadku niemożności polubownego rozwiązania sporu pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, właściwym do jego rozstrzygnięcia będzie sąd powszechny właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
  7. Niniejszy Regulamin podlega prawu polskiemu.
  8. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 02.05.2019.
  9. Wszystkie archiwalne wersje Regulaminu dostępne są do ściągnięcia w formacie .pdf – linki znajdują się poniżej Regulaminu.